اختلال حواس پرتی- قسمت دوم
تمرین سوم: پازل و جدول به کمک شما می آید
شاید به نظر ساده بیایند، اما جدول‌ها و پازل‌های تصویری یکی از بهترین ابزارهای افزایش تمرکز کودکان بیش فعال هستند.
چینش صحیح تکه های پازل، تربیت صحیح حروف در خانه های جدول همه تأثیر مستقیمی بر افزایش دقت، تمرکز و حافظه فرزند شما دارد پس از این بازی ها غافل نشوید.
تمرین چهارم: چه کسی مجسمه ی بهتری است
تا به حال از فرزندتان خواسته اید که در یک جا ساکن و ساکت بنشیند؟ عکس العمل او چه بوده؟ معمولاً در چنین مواقعی واکنش عکس نشان می دهند و بیشتر در حرکت اند. بیایید با یک بازی او را به تمرکز دعوت کنید. هر چند که در این بازی ظاهراً بدن فرزندتان درگیر است اما به دلیل ارتباط متقابل مغز با فعالیت های بدنی این تمرینات بر ذهن نیز تأثیر می گذارد. اول از خوتان شروع کنید. ساکن و ساکت مانند یک مجسمه بنشینید و از فرزندتان بخواهید به شما امتیاز بدهد. با هم مسابقه بگذارید و ببینید چه کسی مجسمه ی بهتری است. در مراحل بعدی بازی به خودتان و فرزندتان حالتی خاص بدهید و چند لحظه ای در همان حالت بمانید دقیقاً مانند یک مجسمه. این فعالیت به خصوص برای کودکان بیش فعالی که همیشه در حرکت اند و آرام و قرارندارند، مفید است.
تمرین پنجم: بازی های فکری را امتحان کنید
بازی های فکری را امتحان کنید مطمئناً نتایج مثبتی می گیرید. کودکان معمولاً به بازی های فکری علاقه زیادی نشان می دهند و کافی است شما در انتخاب نوع بازی و گروه سنی آن دقت کنید. بازی باید کاملاً مناسب سن فرزندتان باشد نه کمتر از سن او و نه بیشتر از سن او. اگر کمتر از سن او باشد تأثیر زیادی ندارد و اگر بیشتر از سن او باشد و نتواند بازی را به خوبی انجام دهد سرخورده و ناامید می شود. بازی های فکری چرخش مغزی را افزایش می دهید و باعث افزایش فعالیت های مغزی می شود.
و اما مهمترین مسأله که در انجام این تمرینات وجود دارد، خود شما هستند. برای انجام بهتر، صحیح و مؤثر تمرینات لازم است که شما در تمام این تمرینات و بازی ها در کنار فرزندتان باشید. هم بازی بودن و همراهی والدین با فرزند به خودی خودی می تواند بسیاری از مشکلات را حل و حتی از بروز آن جلوگیری کند.
پس سعی کنید با فرزندتان دوست باشید.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
آدرس الکترونیکی:


کانون ارتباطات و تبلیغات فرا