دين مسيحيت
اين دين، قبل از اسلام از طرف خداوند رسميت داشته است و پيامبر اين دين حضرت عيسي ـ عليه السلام ـ است كه به صورت اعجاز از مادرش حضرت مريم ـ سلام الله عليها ـ در (2004) سال پيش از اين، متولد گرديده و بعد توسط خداوند به آسمان رفت و به عقيده مسلمين او هنوز زنده است.

كتابي كه از طرف خداوند به حضرت عيسي ـ عليه السلام ـ نازل شد «انجيل» نام دارد اما در مسيحيت امروز به نام «كتاب مقدس» ياد مي‌شود. مسیحیت امروز متأسفانه تحریف شده و بسیاری از آداب و اعمال در دوره های مختلف تغییر کرده است، به همین دلیل نمی توان کتاب موجود را همان «انجیل» وحی شده به حضرت عیسی دانست.

کتاب مقدس شامل دو بخش «عهد عتيق و عهد جديد» است. عهد عتيق كه به زبان «عبري» و «كلداني» نوشته شده است و همان كتاب مقدس يهوديان است كه شامل 39 كتاب مي باشد و عهد جديد كه به زبان يوناني نوشته شده شامل بر چهار انجيل، مرقس، يوحنا، متي و لوقا و برخي كتاب هاي ديگر است كه در مجموع داراي 27 كتاب مي‌باشد.

اصول عقايد (اصول دین): مسيحيت معتقد به تثليث مي‌باشد، حضرت عيسي ـ عليه السلام ـ را پسر خدا دانسته و مجموع مسيح، روح‌القدس و خداوند را، به عنوان پروردگار و معبود مي‌پرستند.

فروع عملي: در مسيحيت فروع عملی هفت‌گانه معروف است كه عبارت‌اند از: «تعميد»، «تدهين»، «عشاي ربّاني»،‌ «اعتراف و توبه» در نزد كشيشان، «ورود به كليسا» و «تشريفات محتضر». مسحيت داراي سه مذهب مي‌باشد كه عبارت‌اند از: «كاتوليك»،‌«ارتودكس» و «پروتستان».
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
آدرس الکترونیکی:


کانون ارتباطات و تبلیغات فرا